Syukran Ya Allah

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 7, 2010

kaya susah, susah pun lagiiiii susah

Salam Muhibbah...
Salam sayang dr ayang...
sukanyer Ayang berchatting di Fb ngan sidia...senyum jer bila borak ngan dia..
sidia tau macamna nak hiburkan hati ayang...arghhh kenkadang tu dia banyak perasan jer...
hahaha..tapi sifat tu lah yg membuatkan aku bahagia dgn nya...AkU HARAPKAN YG TERBAEKKKK!!!

Panjangnyer intro anak dara nih...takder apa yg nak diceritakan..
takder apa topic hangat nak diperbualkan..
di opis, topic orang hilang menjadi tajuk perbualan...susilawati alaaaaa ex wife nash tuh hilang bersama 3 org kuatnyer n duit 4 juta...kaya pun susah, susah pun lagiiii susah....so, apa yg senang..(xder apa yg senang kat dunia nih....nak makan pun susah sayang oooiiii)

salah satu impian aku adalah nak menjadi kaya, jadi bolehlah beli apa sahaja yang diingini...nak itu, dapat, nak ini, dapat...apa susah...bagi duit jer semua dapat...
kalaulah aku kaya...perkara yang aku nak dapat adalah:


1) rumah..yang simple2 pun takper, janji rumah
2) kereta...aku minat kereta GEN2..kawan aku kata tak lawa...so dia suggestkan aku keta PESONA..sesuai ngan income aku....ok gak idea dia tuh...tapi GEN2 ok gak ngan aku kan..huhuhu...(ni angan2 aku la, so jgn nak interprem..hahah)
3) aku nak beli kamera...kamera biasa2 jer yg digital punya...sebab aku suka amek gambar n bergambaq...

Itula 3 benda yg aku idamkan...aku xmau nak beli kasut ker, beg ker, baju mahal2 ker...aku xmau...sebab itu bukan aku...aku orang biasa2 jer..walaupun ayat aku..KALAULAH AKU KAYA....

xmau bazir2 nih, sedara syaitan...aikkkkk berangan pun sedara syaitan gak sayang!...itu berangan utk masa depan..xper la wak...planning for the future...org yg takder impian dan cita2 nih ibarat bergayut pada pohon yang rapuh...orang berlari kehadapan, tapi dia masih merangkak mencari haluan....orang yang takder impian ni, hidup dia tak seindah mana...kosong...kosong..dan kosong...sebab apa???sebab dia hanya mengikut peredaran zaman tanpa ada hala tuju...
Jadi Ayang ada hala tuju Ayang sendiri..apa yang Ayang nak, apa yang Ayang impikan..semua Ayang akan kecapi...tak hari ni, mungkin besok...cepat atau lambat jer...yang penting kita perlu berusaha untuk dapatkan apa yang kita nak...
Berdoa dan bertawakallah sentiasa pada Dia yang Maha kuasa...jgn sombong, riak , takbur dengan Dia...Insyaallah, apa yang dihajati akan tertunai...

RUMAH, KERETA, KAMERA...simple!! but it need an effort to archieve it...

Dah mulakan????SUDAH
sejak Bila??? sejak dah bekerja
boleh ker dapat????boleh..insyaallah boleh, tengah usahakan
Apa yang nak dibeli dulu????ingat nak beli motor sendiri la....baru best...daripada tumpang motor abah jer...
Impian???punyai aset sendiri dengan usaha sendiri..barulah dunia rasa aman jeeerrrrr..n happy selalu..

AMIIINNNNN...moga termakbul

No comments:

Post a Comment

Do leave a comment..thank you