Syukran Ya Allah

Daisypath Friendship tickers
Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 8, 2011

Apa dah jadi!!

Bengong!! sidia dah kejutkan solat subuh, boleh plakz aku terlelap..sambung tido balik...budget 5 minit akan bangun..hmmmm 5minit cara aku la...hampir pukul 7.00 kelam kabut capai towel...mandi n solat..then boleh plakz tido kat sejadah..penatnyer aku...tapi takder apa pun yg dibuat malam tadi, penat bagai nak rak..


Sebelum jarum mencecah 8.00am aku perlu berkejar ke train..masa ni la nak iron baju, nak bermekap bagai..nak cari itu ini...nasi pukul 2.00am aku masak utk makan pepagi tak taula sapa makan...sabaq jela, berlagu perut aku p keja..hampir sampai kat st.LRT..argHHHHHH!!!! aku lupa bawak kasut keja..MATI AKU KENA SEMBELIH NGAN BOS HR NI...damnnn...


Maka dengan keayuan yg terserlah, bermulalah sesi larian 100m bertangga...tingkat 4 pulak tu..letih bagai! tak pernah aku kelam kabut macam ni..apa dah jadi!!!! 


01.03.2011 : Aku baru tamat tempah "kawalan"..hari pertama ni jugak la punch kad aku nak berkaler2...lewat 3 minit..hoH, melompat aku bila sampai ofis...maklumla kad xpernah merah...in semua salah TRAIN!!(malas nak salahkan diri)...bayangkan kalau dah sampai kat train 8.25, macamana nak sampai kat tpt keja 8.30..tapi aYang boleh!!! buang keayuanmu sekejap..angkat kain dan cabuTTTTT....sebab tu la Ayang sihat walafiat..pagi2 orang berjoging, Ayang wat marathon...


Kita cerita hari ni punya....8.00am-5.30pm. tersengguk2 buat kerja..berpinar mata buat pay voucher dorang..letih tengok nombor2 ni...sekejap ke blkg sekejap kat depan..Kat sini Ayang wat dua kerja (2 jawatan)...as a Human Resources & Tax Executive..HR tu lantikkan atau ganti HR lama yg dah pencen...co.xnak cari pekerja baru..so, dalam time interview hari tu dorang ada jugak tanya ttg HR kat Ayang..maybe itu kelebihan Ayang kot (punyai pengalaman dan boleh buat kerja HR)...letih memang letih..semua benda nak kena setle by date...hari ni saja boleh terkoyak mulut menguap besaq punya!...then hari ni kena wat OT untuk settlekan kerja tax...


Ya Rabbi rasa cam nak pitam ngadap nombor2...pukul 8.00pm i can't stay..mintak undur diri, esok sambung balik buat kerja..Ayang xboleh buat kerja dlm keadaan terdesak..nanti kompom cincai punya keja dan akan m'bazir..better balik-REST- Esok segar bugar, baru la b'smangat nak wat keja..


ok la nak tido dah...
Habis da citer...p tido semua! (mcm ada reader jer)

No comments:

Post a Comment

Do leave a comment..thank you